rodzaje stron internetowych

Nie wszystkie strony internetoweinfo są takie same, i nie wszystkim stawiane są takie same zadania. Jeżeli jako kryterium przyjmując wielkość oraz przeznaczenie, strony internetowe można podzielić na:
  1. wizytówki,
  2. strony firmowe,
  3. serwisy,
  4. wortale,
  5. portale,
  6. sklepy internetowe.

wizytówki

Pierwszy rodzaj, jak sama nazwa wskazuje, pełni rolę wizytówki firmy. Wielkość strony to jedna podstrona, na której przeważnie umieszczone są podstawowe dane dotyczące firmy, takie jak: dane teleadresowe, krótka charakterystyka firmy czy też skrótowe przedstawienie produktów lub świadczonych usług.
Zalety oraz cechy:
  1. zaznaczenie obecności firmy w Internecie,info
  2. możliwość umieszczenia adresu na tradycyjnych wizytówkach,
  3. możliwość nieposiadania własnej domeny,info lecz korzystania z darmowych adresów domenowych,
  4. treść umieszczona na jednej podstronie internetowej.
Niestety taki rodzaj strony internetowej, mimo iż najtańszy, nie przynosi wiele korzyści. Klientom może brakować szczegółowych informacji dotyczących firmy, produktów i usług. wizytówki podlegają wielu ograniczeniom, związanym ze swoją prostotą: ograniczona możliwość promocji, niemożliwość wykorzystania technik interaktywnych czy na przykład niska wartość merytoryczna.
do góry

strony firmowe

Foldery, katalogi czy inaczej strony firmowe mają za zadanie przede wszystkim przedstawienie działalności firmy oraz jej ofertę. W porównaniu z wizytówkami, są one nieco bardziej rozbudowane, prezentują całą ofertę firmy, lub wybraną jej część. Treść folderów z reguły mieści się na kilku bądź kilkunastu podstronach.
W przypadku zdecydowania się na ten rodzaj strony internetowej,info należy zwrócić uwagę na to, by oprawa graficzna oraz prezentacje multimedialne nie przysłoniły treści, a co za tym idzie oferty firmy. Istotnym elementem jest także częsta aktualizacja strony, gdyż sporadycznie aktualizowana strona, znacznie zniechęca do siebie potencjalnych Klientów.
Zalety oraz cechy:
  1. możliwość umieszczania prezentacji multimedialnych,
  2. w dalszym ciągu możliwość nieposiadania własnej domeny,info korzystania z darmowych adresów domenowych, lecz wpływa to na mniej profesjonalny odbiór strony i firmy,
  3. treść umieszczona na kilku lub kilkunastu podstronach internetowych.
W przypadku rozbudowanych stron internetowych, w celu ich wzbogacenie i uatrakcyjnienia, istnieje możliwość umieszczania na nich dodatkowych elementów, takich jak: fora dyskusyjne,info wyszukiwarki, czy na przykład galerie.
Gdy firma korzysta z płatnego hostingu,info lub gdy posiada własny serwerinfo internetowy możliwości takiej strony znacznie wzrastają.
do góry

serwisy

Kolejnym rodzajem są serwisy internetowe. Cechują się one znacznym bogactwem treści: artykuły tematyczne, aktualności czy też poradniki związane z tematyką serwisu.
Rozbudowana treść serwisu ma na celu zainteresowanie oraz przyciągnięcie do firmy jak największą liczbę Klientów.
Zalety oraz cechy:
  1. możliwość wykorzystywania interaktywnych elementów strony,
  2. możliwość wykorzystywania
  3. bogata oferta merytoryczna strony,
  4. dynamiczna, często aktualizowana i uzupełniana treść,
  5. możliwość umieszczania dodatkowych elementów: for dyskusyjnych,info wyszukiwarek, galerii, newslatterów,info sondy, ankiety, konkursy,
  6. możliwość sprzedaży powierzchni reklamowej,
  7. treść umieszczona na kilkunastu lub kilkudziesięciu podstronach internetowych.
do góry

wortale

Są to rozbudowane, w znacznej mierze interaktywne serwisy internetowe poświęcone jednej określonej dziedzinie. Treść stanowią aktualności, artykuły, publikacje, konferencje, katalogi firmowe oraz inne materiały poświęcone wybranemu zagadnieniu.
Mogą one być poświęcone wybranej tematyce, na przykład programowaniu czy rzeźbieniu, jak również wybranej grupie społecznej czy zawodowej: studentom lub inżynierom.
Wortale internetowe posiadają zwykle wysoką wartość marketingową.
do góry

portale

Kolejnym jeszcze szerszym zagadnieniem są portale internetowe, czyli pewnego rodzaju serwis informacyjny, swoim zakresem obejmujący wiele dziedzin życia.
Przeważnie portal zawiera aktualne wiadomości, prognozę pogody, katalogi stron internetowych, czatinfo oraz wyszukiwarki.
Często oferują one możliwość założenia darmowego konta pocztowego, czy też darmowego umieszczenia strony www.
do góry

sklepy internetowe

Są to serwisy dające możliwość sprzedaży i kupna poprzez Internet. Stanowią one wygodny i łatwy sposób sprzedaży. Cechują się łatwością aktualizacji. Zautomatyzowany proces składania zamówień pozwala na szybką i bezproblemową obsługę Klienta.
Sprzedaż towaru odbywa się zwykle w kilku krokach:
  1. wyszukania towaru - ułatwieniu tego procesu służą kategorie i podkategorie oraz wyszukiwarki,
  2. podanie danych osobowych, niezbędnych do zrealizowania sprzedaży,
  3. zapłata za zamówiony towar przy pomocy karty kredytowej, przelewu, pobrania przy odbiorze towaru czy też za pomocą płatności online,
  4. wysyłka towaru Klientowi.
wstecz · drukuj · pdf · do góry

Wyszukiwanie:
w serwisie na stronie
w słowniku
Strony internetowe:

W3C - XHTML 1.1W3C - CSS
©Agencja A.R.T. - o nas | oferta | portfolio | referencje | kontakt | słownik | szukaj | mapa strony |
Tworzenie stron Kraków, strony internetowe, strony www Kraków, sklepy, serwery, pozycjonowanie, reklama, loga.